Forumumuza Üye Olmak İstiyorsan Kayıt Ol'a Tıkla Zaten Daha Önce Üye Olmuş İsen Giriş Yapa Tıklayarak Hesabınıza Girebilirsiniz.. HareketForum İyi Eğlenceler Diler

Giriş yap

Şifremi unuttum



Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

En son konular
» Seafight Hakkında Bilgi Ve Yardım
Cuma Haz. 22, 2012 12:08 pm tarafından Admin-chrisberay33

» forumun yenilenmesi
Cuma Haz. 22, 2012 11:47 am tarafından Admin-chrisberay33

» Ceza
Perş. Haz. 21, 2012 11:01 pm tarafından Admin-chrisberay33

» SANAL DÜNYA SANALİKAA!!
Perş. Haz. 21, 2012 2:08 pm tarafından Admin-chrisberay33

» BİTEFİGHT EFSANESİ
Paz Ekim 24, 2010 12:29 pm tarafından merto

» Damoria nedir ?
Paz Ekim 24, 2010 12:14 pm tarafından merto

» Pit10
Paz Ekim 24, 2010 12:08 pm tarafından Admin

» maxi2447'nin üyeliğini sildik sebebi tıklayın ve okuyun
Cuma Eyl. 17, 2010 9:50 pm tarafından aleyna768

» sondestan kark ter yaratam bilgileri
Ptsi Eyl. 06, 2010 9:42 pm tarafından aleyna768

SOHBET HAKKINDA
SADECE ÜYELERİMİZ DİĞER ÜYELERLE CHAT (SOHBET) YAPMA HAKKINA SAHİPTİR.
Kimler hatta?
Toplam 1 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 1 Misafir

Yok

Sitede bugüne kadar en çok 31 kişi Paz Tem. 30, 2017 1:00 am tarihinde online oldu.
Istatistikler
Toplam 57 kayıtlı kullanıcımız var
Son kaydolan kullanıcımız: whıteangel

Kullanıcılarımız toplam 158 mesaj attılar bunda 81 konu

Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

İkariam nedir ?

Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

1 İkariam nedir ? Bir Çarş. Mart 03, 2010 2:50 pm

Admin

avatar
admin
admin
Ikariam, bir Antik Çağ oyunu. Oyun, yine Gameforge’dan
ve yine kelime tabanlı bir online oyun. Ikariam, Travian tarzı
grafiklere sahip. Yani, klasik çizgi film grafikleriyle bezenmiş oyunda,
kelime tabanlı köy-şehir oyunlarındaki “nüfusunu arttır, asker yap,
saldır, ele geçir, ordunu büyüt, şehrini geliştir” mantığıyla aynı olan
bir oyun.
Oyuna, bir adadaki diğer şehirlerle birlikte başlıyorsunuz.
Öncelikle dünya haritası, adaların bulunduğu bir harita. Onlarca ada
var ve dünya haritasının ortasındaki ada, sizin şehrinizin bulunduğu
adadır. Yani, yukarıdaki resimde yer alan sarı okla belirtilmiş orta ada, sizin
şehrinizin bulunduğu adadır. Bu adaya tıklarsanız, mavi bayraklı
şehrinizin de yer aldığı çeşitli şehirlerden oluşan adanızı
göreceksiniz.Ada haritası üzerinde üç farklı bayrak türü var. Kırmızı bayrak, adadaki
diğer oyunculara ait şehirleri, mavi bayrak, sizin şehrinizi, sarı
bayrak ise, potansiyel kurulabilecek şehir alanlarını gösterir. Sarı
bayraklı bölgelerde şehir kurmak için yalnızca bir saray inşa etmeniz
yeterli olacak. Ada üzerinde üzüm bağı, odun, sülfür kuyusu, kristal
madeni vs. gibi hammadde kaynaklarını da göreceksiniz.Nasıl bir bina inşa edebilirim?

Şehir Haritasındaki boş bir bina alanına tıkladığında
karşına inşa edebileceğin binaların listesi gelecektir. Lütfen buradaki
sur için ayrılmış (sarı bayrak) özel bir bina boşluğuna ek olarak iki
özel bina boşluğu (mavi bayrak) daha olduğuna dikkat et.
İnşa malzemesine nasıl sahip olurum?

Ada
Haritasını aç ve oduncu kampını seç. Göstergeyi sağa doğru kaydırarak
bazı vatandaşlarını odun kesmeye gönderebilirsin.
Lüks kaynaklara
nasıl sahip olabilirim?


Zenginlik(Ekonomi) araştırmasını
yaptıktan sonra lüks kaynakları (şarap, mermer, kristal veya sülfür)
üretebilirsin. Bu kaynaklara sahip olmak da inşa malzemelerine sahip
olmakla aynı şekildedir. Elbette ki kaynağını henüz bulamadığın lüks
kaynakları diğer oyuncularla ticaret yoluyla elde edebilirsin.
Nasıl
daha fazla vatandaşa sahip olabilirim?


Şehrin vatandaş
sayısı kendi kendine artar. Memnuniyet seviyesinin yüksek oluşu artışa
hız kazandırır.




SSS - Savaş Gemileri ve Savaş

Nasıl
savaş gemisi yapabilirim?
Bir tersane inşa etmelisin. Burada savaş gemilerini üretebilirsin.
Şehrimi nasıl savunabilirim?

Şehrinizde askerler
(kendinize veya dostlarınıza ait) olduğu sürece, bunlar otomatik olarak
şehrinizi savunur.
Şehrimi kaybedebilir miyim?

Hayır.
En kötü ihtimalle birileri belirli bir süre şehrini işgal edebilir.
Başka
bir şehre nasıl saldırı düzenleyebilirim?


Hızlı seçim
menüsünden öncelikle askerlerinin konuşlandığı şehri seçmelisin. Sonra
saldırmak istediğin oyuncunun şehrinin bulunduğu ada haritasına geçiş
yapmalısın. Kurbanına tıkladığında sol tarafta bulunan yağmala veya
işgal et seçeneklerinden dilediğine tıklayarak göndermek istediğin
birlik türünü ve miktarını seçip saldırını gerçekleştirebilirsin.
Neden
askerlerim çok az kaynak yağmalıyor?


Ya kurbanın geniş bir
depo kapasitesine sahiptir, ya da senin çok az nakliye gemin mevcuttur.
Limanda daha fazla nakliye gemisi üretebilirsin. Yağmalanan kaynakların
miktarı senin kurbanının limanına da bağlıdır.


SSS -
Şehirler ve İttifaklar


Lütfen Yardım! Vatandaşlarım
mutsuz!


Vatandaşlarının memniniyetini taverna inşa edip,
şarap ikram ederek artırabilirsin. Ayrıca bir müze inşa ederek,
vatandaşlarını mutlu etmek için kültürel anlaşmalar yapabilirsin.
Yardım
edin! Altın miktarı gittikçe azalıyor!


Bilim adamları,
askerler ve savaş gemilerinin hepsi bakım masrafı gerektirir. Bilanço
görünümüne sol üstteki altın simgesi üzerine tıklayarak ulaşabilirsin.
Nasıl yeni şehirler kurabilirim?
Yerleşim Planlama araştırmasını tamamladığınızda bir saray inşa
edebilirsiniz. Sarayın her kademesi yeni bir şehir kurabilmeniziı
sağlar. Yeni koloni için 1.250 odun, 12.000 altın ve 40 vatandaşa ek
olarak 5 tane de hazır durumda nakliye gemisine ihtiyacınız var.
Bunların hepsini tamamladıktan sonra, tek yapmanız gereken seçtiğiniz
adada boş bir koloni yeri bulmak ve tıklayarak koloni kurma işlemini
başlatmak.
Nasıl bir ittifak kurabilirim?
İttifak kurmak için 3 veya daha yüksek kademede bir elçilik binasına
ihtiyacın var. Elçilik binasında ittifak kurmak için gerekli seçenekleri
bulabilirsin.
İlk Adımlar - Kaynak Tedariki

Şehrini geliştirmek için ilk
olarak yeterince odununun hazır olduğundan emin olmalısın. Ada
Haritasına geç ve Oduncu Kampını seç.
Kaydırma çubuğunun yardımıyla vatandaşlarını senin için odun
kesmekle görevlendirebilirsin. Yaptığın değişiklikleri onaylamayı
unutma!


İlk Adımlar - Binalar

Eğer yeni bir
bina inşa etmek istiyorsan, Şehir Haritasına geç ve bir boş bina alanı
seç. Daha sonra orada inşa etmen mümkün olan bina listesini göreceksin.
Lütfen
liman binaları için iki farklı yer ve surlar için bir özel alan
ayrılmış olduğuna dikkat et.
Bir binayı kullanmak için, Şehir Haritasında basitçe üzerine
tıklanır. Buradan binayı geliştirebilirsin de. Genel kural olarak,
gelişim seviyesi daha yüksek olan bina daha işlevsel olacaktır.
Başlangıç
olarak bir akademi, bir liman ve bir kışla inşa etmek önerilebilir.
İlk Adımlar - Araştırma
Bir akademiye sahip olduğunda vatandaşlarını
bilimadamı olarak görevlendirebilirsin. Bu işlem de işçi
görevlendirmekle aynıdır.
Sen bilim adamlarına hangi dalda araştırma
yapacaklarını söyleyebilirsin. Seçenekler:

  • Denizcilik - Yeni
    savaş gemileri ve denizcilikteki ilerlemeler, koloni kurmak ve ek olarak
    yabancı kültürler
  • Ekonomi - Mali durumun yanı sıra, yeni bina
    türleri ve kaynakların üretimindeki ilerlemeler
  • Bilim -
    Araştırmalardaki ilerlemenin yanı sıra, yeni bina ve birim türleri
  • Askeri
    - Yeni birim türleri ve birimlerdeki ilerlemeler.
İlk Adımlar - Ticaret
Bir limana sahip olduğunda, diğer oyuncularla ticaret yapmanı sağlayan
kendi ticaret filonu oluşturmaya başlayabilirsin. Limanda nakliye
gemilerini doğrudan satın alabilirsin. Onlar nakliye için otomatik
olarak kullanılacaklar.
Bir şeyler göndermek istediğin şehri basitçe
Ada Haritasından seç. Soldaki menüden ´Kaynak Taşı´ seçeneğine tıkla.
Sonraki
sayfadan hangi tür kaynaktan ne kadar göndermek istediğini seçebilirsin.
İlk Adımlar - Savaş
Asker yetiştirmek için kışlaya ve savaş gemisi
üretmek için tersaneye ihtiyacın var. Askerler bulundukları şehri her
hangi bir saldırı olduğunda otomatik olarak savunurlar.
Eğer bir
başkasına saldırmak istersen, saldırmak istediğin şehri Ada Haritasından
seç. Sonrasında soldaki menüde bulunan seçeneklerin:

  • Yağmalamak
    (Asker gerektirir) - Birliklerin bu şehirdeki kaynakları ele geçirmeyi
    denerler.
  • Şehir İşgal Etmek (asker gerektirir) - İşgal edilen
    şehirdeki diğer karşılaşmalar için çıkış noktası olarak kullanabilirsin.
    Askerlerinin bakım masraflarının bir kısmı, yine de işgal edilen şehre
    gider.
  • Limanı Kuşatmak (Savaş gemisi gerektirir) - Kuşatılmış
    şehre gelen veya giden tüm gemi trafiğini engellersin.
İlk olarak şehir içinde üç noktada bulunan
birimleri yok etmek zorundasın. Eğer aynı adadaki birine saldırıyor isen
savaş gemileri hakkında endişe duymana gerek yok. Fakat başka bir
adadaki düşmana saldırabilmek için, ilk olarak düşmanın savaş
gemileriyle mücadele etmelisin.Gezinti

Ikariamda üç görünüm yöntemi mevcuttur. Gezinti
menüsü yardımıyla sen kolayca bir görüntüden diğerine geçebilirsin.
Dünya Haritasında, Ikariam dünyasının iyi bir genel
görünümüne sahipsiniz. Soldaki gezinti oklarını kullanarak haritayı
kaydırabilirsiniz. Üzerine tıklayarak bir ada hakkındaki gerekli olan
tüm bilgileri alabilirsiniz. Adada kaç şehir mevcut, hangi tapınak var
ve hangi lüks kaynaklar çıkarılabilir. Eğer adanın üzerine bir kez daha
tıklarsanız Ada Haritasına geçiş yaparsınız.
Ada Haritası, adada bulunanan tüm şehirlerin yanı sıra size
tapınak ve adanın kaynak rezervlerini de gösterir. Bir şehrin üzerine
tıklayıp soldaki menüde mümkün olabilen hareket seçeneklerini
görebilirsiniz. Örnek olarak : Kaynak Aktar veya Yağmala gibi.
Nüfus ve Memnuniyet
Nüfus limitin belediye binanın gelişim kademesi tarafından belirlenir.
Nüfus artış hızın ise vatandaşlarının memnuniyetine bağlıdır. Aşağıdaki
seçenekler vatandaşlarının keyfini yerine getirir:
Taverna sana şarap ikram etme fırsatı verir. Her gelişim kademesi ikram
edilebilecek şarabın miiktarını artırır. İkram edilen şarap miktarı
saatlik olarak şehir kaynaklarından eksilir.Altın ve Mali Durum

Altın üretimin
nüfusunun görev dağılımına bağlıdır. Gelirin aşağıdaki gibi hesaplanır:

  • Her
    vatandaş saatte 4 altın üretir
  • Her işçi saatte 0 altın üretir
  • Her
    bilim adamının saatlik gideri 8 altındır
  • Şehrindeki savaş
    gemileri ve askeri birimler belirli bakım maliyetine sahiptir.
  • Seferde
    bulunan birimlerin ve savaş gemilerinin bakım masrafı iki katına çıkar.

Altın servetin bir şehre bağlı değildir, fakat
genel olarak ada imparatorluğunun zenginlinliğine bağlıdır.
Tüm
köylerdeki gelir ve giderlerinin güncel listesini sol üst köşedeki altın
sembolüne tıklayarak bulabilirsin.




Kaynaklar - Odun

İkariamda iki
tür kaynak mevcuttur - odun ve lüks kaynaklar. Odun şu alanlarda
kullanılır:

  • Binalar ve Binaların geliştirilmesi
  • Birimler
    ve Savaş Gemileri
  • Lüks Kaynak Rezervlerinin geliştirilmesi
  • Koloni
    Kurulması

Oduncu Kampına Ada Haritasından ulaşabileceğin gibi belediye
binandaki bağlantıdan da ulaşabilirsin. Kaydırma çubuğunun yardımı ile
kaç vatandaşının odun üretimi için çalışacağını belirleyebilirsin.
Oduncu
Kampının gelişim kademesi, aynı anda kaç kişinin odun üretimi için
çalışabileceğini belirler. Yeni bir gelişim kademesi, adadaki tüm
oyuncuların bağışlarıyla yeterli miktar sağlandığında gerçekleşir. Bağış
menüsünü Oduncu Kampı sayfasının sol tarafında bulabilirsin.



Kaynaklar
- Lüks Kaynaklar


Ikariamda farklı lüks kaynaklar mevcut:
şarap, mermer, kristal ve sülfür. Lüks kaynaklar sadece Zenginlik
(Ekonomi) araştırması tamamlandığında üretime hazır durumda olur. Her
ada sadece bir tür lüks kaynak rezervine sahiptir. Her lüks kaynak
kendine özgü kullanım şekline sahiptir:

  • Şarap - Taverna ve
    mutfak için gereklidir.
  • Mermer - Bir çok binanın daha yüksek
    gelişim kademeleri için gereklidir.
  • Kristal Cam - Akademi,
    dokorlar ve mucit atölyesindeki geliştirmeler için gereklidir. Cam
    (Bilim) keşfi yapıldığında, araştırmaları hızlandırmak için de
    kullanılabilir.
  • Sülfür - Birimlerin çoğu ve gemileri için
    gereklidir.

Lüks kaynak rezervine ada
haritasındaki simgesini seçerek veya belediye binasındaki linki
kullanarak ulaşılabilir. Buradaki kaydırma çubuğunu kullanarak kaç
vatandaşının lüks kaynak üretiminde çalışacağını belirleyebilirsin.
Oduncu
kampının mevcut seviyesi, aynı anda kaç kişinin kaynak üretiminde
çalışabileceğini belirler. Kaynaklar adadaki tüm oyuncular tarafından
kullanılır ve bağışlarla gelişir. Bağış menüsü sayfanın sol
tarafındadır.


Savaş Sanatı

İkariam Savaşları
ikiye türe ayrılır: Savaş gemileri tarafından gerçekleştirilen deniz
savaşları ve askerler ve savaş makineleri tarafından gerçekleştirilen
kara savaşları. Her asker aşağıdakii değerleri taşır:

  • Hasar -
    Birimin yok edici gücü
  • Zırh Koruması - Hasara karşı koyma
    yeteneği
  • Dayanıklılık - Bir çok raunddan oluşan büyük
    savaşlarda en büyük rolü oynayan, birimin dayanma gücü.
  • Özel
    Yetenekler - Birimin kendine has özellikleri
  • Hız - Birimin ne
    kadar hızlı olduğu; karışık birliklerde hız en yavaş olanın hızıdır.
  • Sınıf-
    İnsan veya Makina. Doktorlar makinalarda normalin yarısı katkı
    yaparlar.
  • Maliyet - Bu birim için; vatandaş , odun ve lüks
    kaynaklardan nelere ihtiyaç duyulduğu
  • Bakım Masrafı - Birime
    saatlik olarak ödenen miktar. (Dikkat! Birim seferde olduğunda bakım
    masrafı iki katına çıkar!)

Mevcut Özel
Yetenekler:

  • Saldırı - Birim saldıran taraftaysa %30 hasar
    primi alır.
  • Savunma - Birim savunan taraftaysa %30 zırh
    koruması primi alır.
  • Şahmerdan Vuruşu - Birim şehrin surlarına
    zarar verebilir, eğer mevcutsa.
  • Hekim - Her savas raundu
    arasında zayiat vermeyi önler.
  • Ahçı - bu birim yorulan
    birimlere her savaş raundunda dayanıklılık sağlar.

Savaş Sanatı - Senaryo

Burada bir
savaş için iki temel senaryo olabilir. Bir savaş aynı adadaki iki farklı
şehir arasında geçen bir kara savaşı olabilir. Veya farklı adalarda
bulunan şehirler arasında denizaşırı bir savaş olabilir.
Kara yoluyla
yapılan savaşlar daima kara savaşı olarak sonuçlanır, savunma gücü
şehirde konuşlanmış olan askerler ve/veya savaş makinelerinden oluşur.
Deniz
yoluyla yapılacak bir saldırıda ilk olarak düşmanın şehre yakın hiç bir
savaş gemisi olmadığından emin olmanız gerekir. Aksi takdirde sizin
askerlerinizi taşıyan nakliye gemilerinizin yolunu keser ve en kötü
ihtimalle de batırır.
Başka adadaki şehrin yolu serbest olduğunda,
askerleriniz karaya çıkabilir ve eğer gerekirse kara savunma birimlerini
yok etmek zorunda kalırlar.
Ada haritasında bir düşman şehri
seçtiğinizde aşağıdaki seçeneklere sahip olursunuz:

  • Yağmala -
    Tüm savunma birimleri yenildiğinde koruma altında olanlar dışında her
    şey yağmalanır. Yağma ve yağmaladığınız kaynakları kurbanınızın nakliye
    gemilerine yüklemek için 20 dakikanız var. Ayrıca kurbanınızın
    hazinesindeki altınların (% Şehir kademesi x (şehir kademesi - 1))
    kadarını da yağmalarsınız.
  • Limanı Kuşat - Savaş gemileri şehre
    giden gelen nakliyeleri önler.
  • Şehir İşgal Et [Vali (Askeri)
    araştırmasının tamamlanmış olmasını gerektirir] - İşgal edilmiş şehri
    askerleriniz için üs olarak kullanabilirsiniz. Bununla birlikte
    askerleriniz ve denizcileriniz bakım ücretlerinin bir bölümünü işgal
    ettikleri şehirde içki aleminde ziyan edeceklerdir.

Savaş Sanatı - Savaşın Seyri

Deniz ve
kara savaşları aynı şekilde seyreder. Yine de kara savaşlarında daha
fazla etkileyen faktör vardır. (Örn: sur) Her savaşta iki taraf vardır:
saldıran ve savunan. Her iki taraf da birden fazla ordudan oluşabilir.
Mesela, sen ve bir müttefikin bir şehre birlikte saldırırsanız, senin ve
müttefikinin birimleri daha büyük tek bir güç oluşturur.
Bir savaş
en az 1 raunddan oluşur. Bir raund 20 dakika sürer ve aşağıdaki gibi
gerçekleşir:

  • Dayanıklılık etkileri belirlenir
  • Tolam
    zarar belirlenir - kara savaşlarında saldıran taraftaki şahmerdanların
    surlara verebilecekleri hasar kontrol edilir.
  • Hasar
    rastlantısal olarak düşman birimlerine dağıtılır - isabet alan birimler
    ölür veya dayanıklılık kaybeder
  • Ölen veya kaçan birimler
    çıkarılır
  • Eğer kazanan yok ise savaş sonraki raundda devam
    eder.

Savaş Sanatı - Dayanıklılığın
Etkisi


Eğer bir birim isabet alır ve hayatta kalırsa
dayanıklılık kaybeder. Dayanıklılık belirli bir seviyenin altına
düştüğünde birim kötüleşir veya kaçmayı dener. Birden çok raunddan
oluşan daha büyük savaşlarda, dayanıklılık sonucu belirleyici rol
oynayabilir.

  • 3/4 Dayanıklılık - Hasar ve zırh koruması değeri
    %80 e düşer.
  • 1/2 Dayanıklılık - Hasar ve zırh koruması
    değerinin %60 ına düşer ve birimler tüm özel yeteneklerini kaybeder.
  • 1/4
    Dayanıklılık - Hasar ve zırh korumaları değerinin %40 ına düşer. Daha
    kötüsü bu birimin her raundda %60 kaçmayı deneme şansı olur.

Savaş Sanatı - Surlar

Saldırı alan
bir şehrin savunmasında, o şehrin surlarının sayısız etkisi vardır:

  • Surların
    her gelişim kademesi için tüm savunma birimleri %10 fazla zırh
    korumasına sahip olur.
  • Surların her gelişim kademesi
    savunmacının toplam hasar gücünü 3 artırır.
  • Bütün saldırı
    üniteleri, surlarda açılan her yarık için %10 hasar primi alır.

Ünitelerin sahip olabildiği özel yeteneklerden
biri de şahmerdanın surlarda yarıklar oluşturabilmesidir. En azından her
iki raund sonunda bir yarık oluşumuna neden olur. Surun gelişim
kademelerine bağlı olarak daha fazla yarık da oluşabilir. Yeterince
şahmerdan ile mümkün olan tüm yarıklar ilk raundda da oluşturulabilir.


Savaş
Sanatı - Hasar ve Zırh Koruması


Oluşturulan toplam hasar
aşağıdaki faktörlere bağlıdır:

  • Birliğin oluştuğu birimlerin
    temel hasar gücü
  • Birliği oluşturan birimlerde atölyenin korkunç
    geliştirmeleri sonucunda oluşturulan hasar gücü artışları.
  • Azaltılan
    dayanıklılık etkisiyle verilen hasar
  • (sadece saldıranlar) %30
    saldırı özel yeteneğinden gelecek olan hasar artışı
  • (sadece
    saldıran) %10 her açılan yarık için hasar gücü artışı
  • (sadece
    savunan) her sur kademesi icin 3 hasar puanı artışı
  • Eğer çok
    fazla birim (yaklaşık 50+) savaşıyorsa azaltılan zarar.

Birimlerin bireysel zırh koruması değişebilir:

  • Mucit
    Atölyesinde yapılan savunma geliştirmeleri nedeniyle olan artışlar.
  • Dayanıklılık
    etkisiyle oluşan zırh koruması azalması
  • (sadece savunanlar)
    surların her kademesi icin %10 zırh koruması artışı
  • (sadece
    savunanlar) Özel yeteneklerden Savunma etkisiyle oluşan %30 zırh
    koruması artışı
Oluşturulan hasar
düşman birimlerine rastlantısal olarak dağıtılır. Tam hasar rastlantısal
olarak belirlenir, daha fazla birimin katıldığı savaşlarda rastlantı
faktöründe de artışı olacaktır. Bir birimin ölmesi için verilen hasar
zırh koruması değerinin %90 ını geçmelidir. Aksi takdirde birim sadece
dayanıklılık kaybedecektir.


Savaş Sanatı - Galibiyet ve
Mağlubiyet


Bir raundun sonunda 1´e 3 güç oranına
ulaşıldığında savaş biter ve kazanılmış sayılır. Askeri güç toplam hasar
(modifikasyonlar dahil) ve zırh koruması değerlerinin toplamıyla
hesaplanır. Yenilen ordu dağılır.
Dayanıklılığın çok fazla düşmesi
nedeniyle kaçan birimler savaştan sonra birliklerine dönerler. Savunan
birliğin dağılan birimleri savaştan 20 dakika sonra tekrar hazır halde
olacaklardır. Bir saldırının başarısız olması nedeniyle dağılan birliğin
geri dönmesi ise iki kat zaman alınır.


Casusluk
Bir istihbarat merkezine sahip olunca casus
eğitebilirsin. İstihbarat Merkezinin her kademesi icin 1 casus daha
eğitebilirsin.
Bir casusu konuşlandırmak içiin, Ada Haritasından
hakkında bilgi toplamak istediğin şehrin üzerine tıkla. Casus gönderme
seçeneği soldaki menüde görünecektir. Bunu seçtiğin zaman casusların
şehre sızmayı deneyecekler.
Bir casus başarılı bir şekilde şehre
sızdığında, İstihbarat Merkezinden ona görev verebilirsin.

  • Depoyu
    gözetle - Şehirdeki kaynak miktarını öğrenirsin
  • Garnizonu
    Gözetle - Şehirde ne kadar ve ne tür asker, savaş makinesi ve savaş
    gemisi konuşlanmış.
  • Filo ve asker hareketleririni gözetle - Bir
    filonun kalkış ve varış yeri, toplam birim sayısı ve de nakliye
    gemilerinin varış zamanı.
  • Hazine Dairesini Gözetle - Hazinede
    ne kadar altın var.
  • Araştırma Durumunu Gözetle - En son hangi
    keşiflerin yapılmış olduğunu öğrenirsin.
  • İletişimi gözetle -
    Kurbanın son bir kaç saatte kimlerle mesaj alış verişi yaptığını
    öğrenirsin. Sadece mesajın konusunu görebilirsin, içeriğini değil.
  • Casusu
    Geri Çek - Casusun İstihbarat Merkezine geri döner.
Burada her görev için casusun yakalanma riski de
bulunur. Bu gerçekleştiğinde, casusu yakalayan oyuncunun casusun nerden
geldiğini tespit etme şansı da mevcuttur!

  • İstihbarat
    Merkezinin Gelişim Seviyesi - Yakalanma riskini azaltır.
  • Sızılan
    şehrin büyüklüğü - yakalanma riskini azaltır
  • Sızılan şehirdeki
    casusluktan korunma görevi yapan karsi casus sayısı - yakalanma riskini
    artırır.
İttifaklar ve Anlaşmalar
Bir çok anlaşmayı yapabilmek için diplomasi puanları gerekir. Diplomasi
puanlarını elçilik binası inşa ederek veya geliştirerek kazanabilirsin.
Her elçilik binası diplomasi puanı verir, her gelişim kademesi +2
diplomasi puanı getirir.

EMEĞE SAYGI:ADMİN


_____________________________________________________
[code]
Kullanıcı profilini gör http://gencstyle.yetkin-forum.com/

Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz